printlogo


حرف‌مردم‌‌

تقدیر فراوان از بچه های زندگی سلام  و همه کسانی که در راه اندازی و توسعه این چالش مشارکت داشته اید. گسترش روز افزون و تأسف آور چشم و هم چشمی ها به ویژه در مراسم ازدواج و تهیه جهیزیه مانعی اساسی بر سر راه ازدواج جوانان ایجاد می کند. بنابراین به عنوان یک مادر ضمن مشارکت در این چالش عاجزانه تقاضا دارم در سایر موارد مربوط به ازدواج نیز چنین فرهنگ سازی هایی صورت گیرد.
وضعیت قبولی دانش آموزان در کنکور در شهرستان گرمه بسیار بد بود. چرا مسئولان فکری نمی کنند؟
با وجود ماجرای مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، به کارگیری بازنشستگان بیمه برنزی و مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان، حالا استیضاح خوب است یا بد؟
همه از قیمت بالای قبض آب صدایشان در آمده بعد آقای مهران مدیری در برنامه دورهمی می فرمایند باید قیمت آب را بیشتر کرد تا برای حل مشکل کم آبی کاری کرده باشیم! فکر کنم در یکی از شماره های روزنامه خراسان گزارشی چاپ شد که مصرف آب در بخش استفاده خانگی حدود 3 درصد از آب کل کشور اعلام شد، چرا مشکل را در بخش کشاورزی، صنعتی و... حل نمی کنند که بیشترین اتلاف آب را در کشور دارد؟
یکی از آشنایان چند بار سیب درختی را سم پاشی کرد تا ظاهر خوبی در بازار پیدا کند. مسئولان بهداشت به کار کشاورزان نظارت کنند.
لطفاً فکری به حال زائران عتبات بکنید چرا که چارتر کننده ها بیشتر از ظرفیت بلیت می فروشند و مسافر بیچاره هنگام گرفتن کارت پرواز نمی تواند سوار هواپیما شود و کسی هم پاسخ گو نیست.
خراسان عزیزم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را تبریک عرض می کنم. لطفاً درباره سبد کالای دولت پیگیری کن. متشکرم.
دوست عزیز اتفاقاً یکی از کارهای خوب در شهر همین تذکر رعایت مسائل بهداشتی است. حالا این که پشت اتوبوس بنویسند «اسهال در کمین است» کار فرهنگی خوبی است. (از طرف یک پزشک)
خانم محترم محجبه از این که مدیر جدید رستوران درخواست بی جا و غیراخلاقی از شما داشته جای تأسف است! امیدوارم خداوند شغل بهتر و درآمد بیشتر برایت مهیا کند.
دوست عزیز سحرخیز که در کله پزی مشغول به کار هستید، خسته نباشید. به نیابت مسئولان کارکشته دو تا چشم بخورید تا چشم نخورند با کار کردنشان!
خدمت آن همسایه عزیزم در خیابان خاقانی باید عرض کنم که اولاً اگر برخورد بدی با شما داشتم مرا ببخشید و حلالم کنید. ثانیاً بنده برق های بیرون را بلافاصله خاموش کردم. بچه های همسایه از روی عادت بد تاکنون چندین مرتبه برق های بیرون را روشن گذاشتند و تذکر بنده هم به والدینشان هیچ اثری نداشته.
خواهر بزرگواری که گفتی «به خاطر حجاب اخراج می شوم» برای دنیا ترک واجب نکن چون کسی که واجب را فرض کرد همان هم روزی دهنده است و البته همان خدا خوار کننده صاحبکارتان است.
کسانی که خواستار دوبانده شدن جاده جنگل  گلستان هستند بد نیست کمی فکر کنند بعد حرف بزنند. حیف از آن جنگلی که برای ساختن جاده درختانش بریده شود!
لطفاً بررسی کنید ناظران عالی ساختمان که از طرف اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی مسئولیت نظارت بر کار ناظران نظام مهندسی ساختمان را دارند با چه معیاری انتخاب شده اند؟
واقعاً متأسفم برای دست اندر کاران صنعت سینما که به تاریخ دیرینه و پربار کشور خودمان هیچ اهمیتی نمی دهند و فقط به فکر ساخت فیلم هایی از تاریخ دیگران هستند که هیچ ارزش تاریخی در دنیا ندارد!
آقای مهدی حسن زاده نقد بی مبنای شما از وزیر اقتصاد سابق باید منصفانه و بی طرفانه باشد.
لطفاً در صفحه فرفره چیستان و جوک هم بنویسید.
آیا اتحادیه تعاونی های کارگری از وضعیت تعاونی مسکن مهر خبر ندارد؟ چرا این تعاونی را به عنوان پروژه کم کار معرفی نمی کند تا پروژه زودتر تعیین تکلیف شود؟
مدتی است در منطقه حصار گرمخان و پتروشیمی آنتن دهی ایرانسل نداریم. لطفاً رسیدگی شود.
وقتی ناجا سند رسمی و قانونی نقل و انتقال خودرو را قبول دارد چه لزومی دارد به دفاتر رسمی مراجعه کنیم و پول بی خود بدهیم؟ بیایید همه با هم از انتقال سند در دفاتر جلوگیری کنیم و به هم ضرر نرسانیم. نمایشگاه دارها هم می توانند به این موضوع کمک کنند و به نفع آنان خواهد بود.
قسمت نقشه یاب مارپیچ روزنامه خراسان رضوی خیلی خطوطش کمرنگ است و خوب دیده نمی شود.
 چرا مسئولان در مقابل زیاده خواهی های ترکمنستان کوتاه می آیند؟ هر چه باشد جمعیت ما بیشتر از آن هاست. نگذارید بیش از این جسور شوند. آن ها بیشتر به ما نیاز دارند تا ما به آن ها!
مسئولان باید به ادارات به ویژه دارایی به عنوان یک نفر عادی مراجعه کنند تا ببینند در ادارات چه خبر است! ای کاش مسئولان این موضوع را درک کنند.
امنیت شغلی لازمه اولیه برای ازدواج است.
تعرفه های بالای پزشکان هیچ تناسبی با درآمد قشر متوسط جامعه ندارد و بیمه ها هم درصد کمی را پرداخت می کنند.
دولت برای بانک نیروی مرد استخدام کند. چون او می خواهد ازدواج کند و نان آور خانه است یا هر اداره دیگری به جز آموزش و پرورش و بیمارستان که نیروی زن نیاز است.
دانشگاه دولتی منتظری مشهد سهمیه روزانه خود را به دو قسمت روزانه و شبانه تقسیم کرده و باید دانشجوی شبانه هزینه مخارج خود و دانشجوی روزانه را بدهد این در حالی است که هر دو دانشجو سر یک کلاس و با یک استاد در یک زمان درس می خوانند و حتی برای تبلیغات مسجد داخل دانشگاه که اذان پخش می شود مبلغ 35 هزار تومان برای یک ترم و مبلغ حدود 700 هزار تومان برای دانشگاه دولتی می گیرند که فقط اسم شبانه دارد ولی در حقیقت همان دوره روزانه را نصف کرده اند.
کارهای نیمه تمام احمدی نژاد بار سنگینی روی دوش آقای روحانی است پس چه بهتر احمدی نژاد فکر دوباره آمدن را از سر خود بیرون کند و به جای آن حق مردم را از جزایری و زنجانی و بقیه بگیرد!
لیسانس قدیمی ام. یا دانشگاه سوادی به ما یاد نداده یا نوبخت بی سواد است که معنی تورم تک رقمی را نمی فهمیم. تلفن ثابت از 50 هزار شده 200 هزار تومان!! امتیاز برق از یک میلیون و 700 شده دو میلیون و 400هزارتومان و ده ها کالای دیگر. شاید مردم را نفهم می پندارند.
من کارگر سر گذر برای ثبت نام مدرسه بچه ام 200 هزار تومان ندارم پرداخت کنم، مجبور شدم نفرستم! حالا آقایان دم از اصول گرا و اصلاح طلب بودن می زنند. این همه مشکلات و بیکاری هست فکری بکنید!
بعضی افراد از دولت بدگویی می کنند که چرا همه چیز گران شده؟ آخر بنده خدا آن موقعی که قیمت ها چهار برابر شد کجا بودی؟ دریغ از حتی کمی فکر!
تنها راه کنترل قیمت مرغ، عرضه انبوه مرغ منجمد با قیمتی است که اختلاف فاحشی با قیمت مرغ تازه داشته باشد.
آموزشگاه های رانندگی برای درآمد بیشتر تخلف می کنند. یک شماره راهگشا برای رسیدگی داده اند که اصلاً جواب گو نیستند. لطفاً بر کار آموزشگاه ها بیشتر نظارت کنید.
چرا با عابران پیاده که با تمام قلدری به هیچ چراغی چه قرمز و چه سبز توجه و اعتنا نمی کنند و باعث هرج و مرج و ترافیک سنگین می شوند برخوردی نمی شود؟ در حالی که طبق قانون پلیس راهور، عبور عابران پیاده از چراغ قرمز جرم است و باید جریمه شوند. متأسفانه مأموران پلیس با تمام رفاه طلبی حتی به آن ها تذکر شفاهی هم نمی دهند. از پلیس راهور تقاضای اجرای قوانین برای همه افراد جامعه را داریم.
درست است که سیگار کشیدن کاری مذموم است ولی نیازی به بزرگ نمایی سیگار کشیدن مدیری نبود! هم تلویزیون هم شما. چون بعضی هنرمندان کارهایی قبیح تر از این هم انجام می دهند اما رسانه ای نمی شود و درست نیست که رسانه ای شود!
درباره مطلبی که در صفحه اول زندگی سلام چاپ شده بود من سال هاست به هیچ عنوان در مراسم جهیزیه دیدن و سیسمونی دیدن شرکت نمی کنم. هر رسم و رسومی که از قدیم هست الزاماً درست و اصولی نیست. همیشه بعد از این قبیل مراسم خیلی از دل ها شکسته می شود و خیلی ها آه می کشند!
ما یک خانواده شش نفره هستیم. ما والدین بیشتر مشتاق زیارتیم و فرزندانم مشتاق سیاحت. چرا باید به جاذبه های سیاحتی مشهد آن قدر بی توجهی شود که مقصد سفر فرزندانمان از ما جدا شود؟
بیمه کارگری با این خدمات رو به پایان به چه دردی می خورد؟!
از کارکنان واحد نشت یابی گاز هستم. روزی 6کیلومتر راه می رویم، با دستگاهی به وزن 5کیلو با حقوق یک میلیون و امنیت شغلی هم نداریم!
لطفا به همشهریان محترم اعلام کنید در جایگاه خودروی جانبازان پارک نکنند. به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم. (جانباز 70درصد)
 جناب آقای سیف، سودها را پایین آوردی و بازنشسته و کارمند  وکارگر مستأجر را بیچاره کردی! آخر با 40 یا 50میلیون که کار دیگری نمی توان کرد و این دو قشر، بیشترین سپرده گذاران موسسات و بانک ها هستند.
بانک ها به جای بذل و بخشش در جایزه حساب های قرض الحسنه، با آن همه هزینه کذایی تبلیغات در تلویزیون، این پول ها را به وام ازدواج تخصیص دهند! ما جوانان چقدر در صف وام ازدواج باشیم؟!
لطفا گزارشی از ورزشگاه امام رضا(ع) تهیه فرمایید. اگر آماده بهره برداری است، چرا افتتاح نمی شود تا استفاده شود؟ اعیاد قربان و غدیر نزدیک است و زمان خوبی برای افتتاح باشکوه محسوب می شود.
سه روز است پراید 111 صفر خریده ام. منزل که آمدم متوجه شدم دو در آن باز نمی شود. به نمایندگی مراجعه کردم، معلوم شد پمپ قفل خراب است. جالب است که همه جای خودرو مُهر «کنترل شد»، خورده است. ضمنا خودروهای پراید 111 دستگاه پخش و رادیو ندارد. کجای دنیا خودرو را این گونه تحویل می دهند؟ نمایندگی که رفتم، مسئول پذیرش گفت: مایلید فرش های کف را عوض کنیم؟ گفتم: فرش های خودش چه مشکلی دارد؟ گفت: کوچک است و استاندارد نیست!
در شهرستان درگز چند سال است که کارگرهای ساختمان سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند. لطفا رسیدگی کنید.
یکی از ایرادهای وارد بر مدیران این است که در سفرهای شهرستانی با مردم دیدار نمی کنند، در حالی که همین مردم آن ها را با واسطه به مدیریت رسانده اند و این جای تأسف دارد!
آقای روحانی، از کجا فهمیدی وضع مالی من خوب است که به من سبد کالا اصلا ندادی؟ واقعا مانده ام!
فقط کار و حمالی نصیب کشاورزان گوجه کار می شود و برای کارخانه داران و دلالان جیب پر پول!