printlogo


اخبار کوتاه داخلی

آشتی صدا و سیما و آپارات
خبرگزاری میزان- پس از شکایت صدا و سیما در ماه‌های گذشته از آپارات و حل اختلافات بین این نهاد دولتی و این شرکت بخش خصوصی،سرانجام آپارات پخش مستقیم شبکه‌های ملی را نیز آغاز کرد.مدیر عامل آپارات گفت: آپارات، لایسنس پخش مستقیم شبکه‌های ملی را از طریق یکی از اپراتور های صدا و سیما به طور غیر مستقیم گرفته است.


سهم 9 هزار میلیارد تومانی پژوهش از بودجه سال 96
ایسنا-معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به این که دولت بودجه پژوهشی سال آینده کشور را 9 هزار میلیارد تومان در نظرگرفته است، گفت:البته درمجلس این بودجه کمی کمتر در نظر گرفته شده است که امیدواریم با ارائه جدول 14 ،بودجه پژوهشی کشوررا حدود 20 درصد افزایش دهیم. وی در ادامه ازارائه تسهیلاتی نظیرمعافیت مالیاتی صنعتگران برای به کاربردن پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌ها خبر داد.


با تکلیف قانونی برای تامین بودجه پژوهشی فاصله داریم
مهر-رئیس امورتحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه گفت: با تکلیف قانونی مبنی بر تأمین سهم ۳ و ۴ درصدی تحقیقات از تولید ناخالص داخلی فاصله جدی داریم.


استانداردهای ملی ایران در فناوری نانو به 48 عنوان رسید
ایسنا-سازمان ملی استاندارد، از ابتدای سال 95 تا پایان دی، 9 استاندارد ملی فناوری نانو منتشر کرده که با انتشارآن ها، تعداد استانداردهای ملی ایران در فناوری نانو به 48 عنوان رسیده است.


اعطای نشان ژاپنی "خورشید تابان" به محقق ایرانی
نشان افتخار خورشید تابان با حضور عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه،محمودی قائم مقام وزیر نیرو و جمعی از استادان دانشگاه های تهران در محل سفارت ژاپن به دکتر نعمت حسنی اهدا شد.دکتر نعمت حسنی رئیس دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی در پی اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک ایران و ژاپن در زمینه زلزله و گسترش همکاری های شرکت های ایرانی و ژاپنی و همچنین توسعه تحقیقات مهندسی موفق به دریافت این نشان شد.