printlogo


رئیس دانشگاه علمی کاربردی:
بسیاری از مدرسان دانشگاه علمی کاربردی  صلاحیت حرفه ای لازم را ندارند

دانش پور- رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان این که در این دانشگاه بیش از ۷۰ هزار مجوز تدریس صادر شده است و بسیاری از این مدرسان صلاحیت حرفه ای لازم را برای تدریس در آن رشته خاص نداشتند، گفت: مدرسان فعلی دانشگاه علمی کاربردی تا پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۶ ارزیابی می شوند و صلاحیت های عمومی و عملی آن ها بازنگری خواهد شد و کسانی که به آن ها کارت شناسایی جدید داده می شود، مسیر جذب را طی می کنند.
محمدحسین امید، روز گذشته در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت:  در سال ۹۵ برای جذب مدرس در این دانشگاه فراخوان دادیم  و حدود ۴۲ هزار نفر ثبت نام کردند که بر اساس برنامه ریزی ها به مدرسانی که بعد از فراخوان دانشگاه جذب می شوند کارت شناسایی داده می شود و تا پایان امسال نیز دانشگاه فراخوان جدیدی برای جذب مدرس  خواهد داشت.
وی درباره ارزیابی صلاحیت عملی، علمی و عمومی مدرسان کنونی این دانشگاه اظهار کرد: مدرسان فعلی دانشگاه نیز تا پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۶ ارزیابی می شوند و صلاحیت های آن ها بازنگری می شود.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین با رد ادغام دو دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی اظهار کرد: از آن جا که برخی از برنامه های این دو دانشگاه با یکدیگر همپوشانی داشت ، موضوع ادغام مدیریت این دو دانشگاه مطرح شد اما اکنون تصمیم گیری در این زمینه مبتنی بر طرح آمایش آموزش عالی است و در این زمینه ستادی در وزارت علوم تصمیم گیری خواهد کرد. امید با اعلام اصلاح بیش از 80 درصد از رشته – محل های دانشگاه علمی کاربردی، از ارزیابی مجدد مراکز علمی کاربردی  خبر داد و گفت: نتایج این ارزیابی تا پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.
 به گفته وی مراکزی که حد نصاب امتیاز را کسب نکرده باشند حذف می شوند ، به مراکزی که در مرتبه ضعیف قرار دارند  فرصت داده می شود و به مراکز قوی تسهیلات ارائه می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: برای قانون بودجه سال ۹۷ به دولت پیشنهاد کردیم تا بخشی از هزینه های تحصیلی حدود ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه از سوی دولت تامین شود و  هدف گذاری ما اعمال این پیشنهاد برای مناطق محروم است. امید همچنین با بیان این که تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد دانشجویان مهارتی کشور به 1200 نفر افزایش یابد، گفت:  متاسفانه هنوز در عرصه تربیت دانشجویان مهارتی کارنامه قابل قبولی نداریم.