printlogo


رئیس پلیس فتای پایتخت:
به دادستان اعلام کردیم «دیوار» باید تعطیل شود

گروه اجتماعی- ماجرای تخلفات سایت دیوار تمام شدنی نیست و همچنان موضوع بحث رسانه ها و پلیس فتا است. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ دیروز در این باره گفته است ما پیش از این نظرمان را به مراجع قضایی اعلام کرده ایم ؛ نظر ما این  بوده که این سایت به دلیل تخلفات و نکات امنیتی باید تعطیل شود.  سرهنگ تورج کاظمی روز گذشته در تازه ترین اظهارنظر درباره  سایت‌های دیوار و شیپوربه ایلنا  گفته است: درباره تخلفات صورت گرفته در این سایت ها مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که طی امسال پرونده‌های قضایی مرتبط با این سایت‌ها در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود، شورای حل اختلاف نیز پرونده‌هایش را به پلیس فتا به عنوان ضابط دادگستری ارسال نمی‌کند.
نظرمان را به دادستان اعلام کردیم
وی ادامه داد: طی امسال هیچ‌گونه‌ پرونده‌ای مربوط به سایت دیوار در پلیس فتا نداشتیم. براین اساس هیچ اظهارنظری در این خصوص نمی‌توانیم داشته باشیم و نمی‌دانیم که آیا آمار این پرونده‌ها بیشتر از سال گذشته شده است یا خیر. در سال گذشته با توجه به این که پرونده‌ها مربوط به ما می‌شد و در بررسی پرونده‌ها دخیل بودیم به دادستان اعلام کرده بودیم که این سایت باید تعطیل شود تا نکات امنیتی آن لحاظ شود.
کاربران در این سایت ها امنیت ندارند
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بر این نظر هستیم که نکات امنیتی برای امنیت کاربران باید در این سایت لحاظ شود و بعد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. با توجه به این که دیگر اطلاعاتی در خصوص جرایم این حوزه نداریم، هیچ گونه اظهارنظری هم در این زمینه نخواهیم کرد.
جولان فالگیران در فضای مجازی
سرهنگ کاظمی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره فعالیت فالگیران و دعانویسان در فضای مجازی گفت: هر موضوعی که مراجع قضایی به عنوان ضابط به ما ارجاع دهند ما مجوز ورود به آن ها را داریم و این پرونده‌ها را بررسی می کنیم، اما چنان چه مرجع قضایی از ما درخواستی نداشته باشد، ما براساس قانون به صورت جداگانه و بدون مجوز قانونی اجازه ورود نخواهیم داشت . وی همچنین درباره پیامک‌های جعلی در خصوص رمز دوم یک بار مصرف یا رمز پویا  گفت: مردم در خصوص تغییر رمز دوم و استفاده از رمز یک بار مصرف نباید صرفا به پیامک‌ها اکتفا کنند. وی ادامه داد: برای دریافت رمز پویا و نصب اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای بانکی کاربران یا به صورت مستقیم به شعب بانک یا سایت‌های بانک مراجعه کنند، چرا که ممکن است لینک‌‌های ارسالی توسط پیامک‌ها لینک‌های آلوده باشند و بیشتر این لینک‌ها صفحات جعلی در اختیار دارند و کاربر را به این صفحات جعلی هدایت می‌کنند و از آن ها اطلاعات حساب‌شان را سرقت می‌کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان به هیچ یک از پیامک‌های ارسالی در خصوص فعال کردن رمز پویا از طریق لینک‌های ارسالی توجه نکنند و در هر بانکی که حساب دارند، مستقیم به خود بانک مراجعه کنند و از طریق سایت بانک اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.