زلزله 6.4 ریشتری  ؛ 771 مصدوم در ایران، ۲ کشته در عراق

هیچ واحد بازسازی شده ای تخریب نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، آخرین آمار مصدومان زلزله یک شنبه  شب گذشته تا ساعت 10 صبح دیروز دوشنبه را 771 تن اعلام کرد.در عین حال برخی گزارش ها از فوت دو نفر در منطقه کردستان عراق بر اثر این زلزله حکایت می کند .
محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه  با اشاره به مصدوم شدن 771 نفر در زلزله به ایرنا گفت: از این تعداد مصدوم 37 نفر برای مراقبت های بیشتر به مرکز استان اعزام شده بودند که پس از درمان و ترخیص پنج نفر از آنان، اکنون 32 نفر در این مراکز بستری هستند.
ساعت 20:07 یک شنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.  در همین حال به گزارش برخی رسانه‌های محلی، از جمله تلویزیون کردی «رووداو»، احمد احمد، مدیر بیمارستان شهر کلار در منطقه کردستان عراق، گفته است که زلزله در این اقلیم، دو کشته و ۵۲ زخمی به جا گذاشت. اگرچه فرهاد تجری، نماینده سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب در مجلس ، به وب سایت «خانه ملت» گفته که  زلزله شامگاه یک شنبه به باقی‌مانده ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده خسارات قابل توجهی وارد کرده است.اما رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه  به ایسنا گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تخریب کامل واحدهای مسکونی بر اثر زلزله  یک شنبه شب گذشته کرمانشاه ارائه نشده و فقط چهار واحد تجاری قدیمی‌ساز تخریب شده‌اند که خسارات جانی نداشته است. وی افزود: این زلزله نشان داد واحدهایی که بر اثر زلزله سال گذشته استان کرمانشاه بازسازی شدند، از مقاومت لازم برخوردارند و هیچ آسیبی ندیدند.
سالاری ‌معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه  هم صبح روز گذشته  تصریح کرد: تاکنون گزارش یا موردی از آسیب واحدهای نوساز و بازسازی شده نداشته ایم.در این میان به گفته امیر خسروانی، مدیر کل امور روستایی استانداری کرمانشاه، این زلزله ۱۹۰۰ روستای استان را در برگرفته و خسارت‌هایی به ساختمان‌های روستایی وارد کرده است.
در همین حال رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه، دستورات لازم  را برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله زدگان صادر کرد.