سوابق مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی، هنری خراسان

همان طور که احتمالا تا به حال متوجه شده اید با انتخاب اعضای جدید هیئت امنای موسسه فرهنگی، هنری خراسان، مدیرعامل و مدیر مسئول موسسه و روزنامه خراسان هم تغییر کرده و با انتخاب اعضای جدید هیئت امنا، رضا خوراکیان به عنوان مدیرعامل منصوب شده است. پیش از این محمد سعید احدیان عهده دار این مسئولیت بود که اکنون به عنوان دستیار رسانه‌ای و سیاسی ریاست مجلس فعالیت می‌کند. با این حال در این مطلب شرح مختصری از سوابق فرهنگی، اجرایی و رسانه‌ای رضا خوراکیان، مدیر عامل جدید موسسه فرهنگی هنری خراسان را با هم مرور می‌کنیم.
 
مسئول دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در مشهد
نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب از آذر سال 1392 در محل حسینیه آیت ا...سیدجواد خامنه‌ای در مشهد افتتاح شد. رضا خوراکیان هم سال هاست مسئولیت نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در مشهد را به عهده دارد.
 
ریاست دفتر تولیت آستان قدس رضوی
رضا خوراکیان دراردیبهشت سال 1395 به عنوان رئیس دفتر تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و تا تیرماه 1399 در این سمت باقی ماند. او در مدتی از این مسئولیت همزمان مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه قدس بود. بعد از تیر 1399او به عنوان مشاور تولیت آستان قدس رضوی در این آستان مقدس مشغول خدمت است.
 
مدیرمسئول روزنامه  قدس
یکی از مسئولیت‌های رسانه‌ای خوراکیان فعالیت در روزنامه قدس است. او پیش از این از تیر 94 تا مرداد 95 مدیرعامل و مدیر مسئول روزنامه قدس بود و همچنین از بهمن 97 تا آبان 99 هم با حفظ سمت ریاست دفتر تولیت آستان قدس رضوی، عهده دار این مسئولیت بود.
 
مدیر مسئول هفته نامه آینده سازان
نشریه‌ جنبش دانش‌آموزی با عنوان «آینده سازان» بیش از 40 سال سابقه انتشار دارد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نشریات دانش آموزی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان منتشر می‌شود. این نشریه با رویکرد اجتماعی، سیاسی و علمی-فرهنگی منتشر شده و تا کنون دارای چند دوره انتشار بوده است که دوره اول از سال 1358 شروع می‌شود. از سال 1382 این نشریه به صورت مجله و با فاصله دوهفته منتشر می‌شود.
 
مدیرمسئول ماهنامه نگاره
نشریه نگاره یکی دیگر از نشریاتی است که رضا خوراکیان مدیر مسئول آن بوده است. این نشریه هم که صاحب امتیازش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی است، مخصوص کودکان و نوجوانان بوده که سال هاست از شروع فعالیت آن می‌گذرد.
 
مشاور حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت حرم مطهر رضوی
بعد از تیر 1399 و با پایان یافتن ماموریت رضا خوراکیان در ریاست دفتر تولیت آستان قدس رضوی، او به عنوان مشاور حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت حرم مطهر رضوی منصوب شد.
 
مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس
در اوایل دهه 90 تا سال 1394 رضا خوراکیان به عنوان مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس مشغول کار بود و در این مدت تعداد زیادی کتاب و همایش فرهنگی برای جوانان چاپ و برگزار شد.
 
رئیس اداره فرهنگی آستان قدس رضوی
معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی شامل بخش‌های متعددی است که یکی از بخش‌های مهم آن اداره فرهنگی است. رضا خوراکیان در اواخر دهه 80 ریاست این اداره فرهنگی در آستان قدس رضوی را بر عهده داشته است.
 
معاون فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان کشور
اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، نهادی است غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل که به عنوان یک مجموعه فرهنگی برای سازمان دهی، هدایت و پشتیبانی انجمن‌های اسلامی مدارس سراسر کشور با عنایت حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفته و همچنان تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری و نماینده منصوب از سوی ایشان فعالیت می‌کند.
 
دیگر سوابق
رضا خوراکیان دارای سطح سه حوزه علمیه است و دو سال سابقه تحصیل در مقطع خارج فقه و اصول را دارد. در کارنامه او همچنین سرپرستی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان، عضویت در هیئت مدیره روزنامه قدس وعضویت در هیئت مدیره روزنامه شهرآرا دیده می‌شود. علاوه‌بر این‌ها او عضو ستاد برنامه ریزی 5 ساله آستان قدس، عضو هیئت مدیره موسسه خدمات مشاوره جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس و عضو هیئت مدیره موسسه تربیت بدنی آستان قدس هم بوده است.