تازه‌های مطبوعات

صبح نو- خبرها ازتشکیل چهار معاونت جدید در وزارت خارجه با عناوین «معاونت همسایگان»، «معاونت سیاسی»، «معاونت حقوق شهروندی و ایرانیان» و «معاونت اقتصادی» حکایت دارد اما از انحلال یا ادغام سایر معاونت‌های فعلی این وزارتخانه خبری در دست نیست.
ایران – مجتبی درودیان ،‌رئیس اتحادیه پیراهن دوزان ازتعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی این صنف درسال گذشته خبر داد و گفت:حدود ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی مجبورشده‌اند که کالای خود را به اسم کالای خارجی به فروش برسانند.
کیهان- فرشید پورحاجت دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان ، با اشاره به وجود 5.2 میلیون خانه خالی گفت: در پنج سال گذشته تعداد مستأجران و اجاره‌نشینی 38 درصد رشد داشته است.
جوان –این روزنامه در مطلبی با عنوان « نبض سبک زندگی در دست اسباب‌بازی‌های وارداتی» با اشاره به این که آیین‌نامه شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان 19 سال است خاک می‌خورد،به نقل از محسن حموله، دبیرشورای نظارت بر اسباب‌بازی نوشت: سهم واردات ما از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ماهانه ۷ میلیون دلار بوده است.
شرق – علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد شرکت اینپکس ژاپن برای مشارکت در توسعه میدان نفتی آزادگان ابراز تمایل کرده است. وی افزود: آزادگان میدان بزرگی است و بی‌گمان ما به فناوری جدید ارائه‌شده از سوی شرکت‌های خارجی نیاز داریم؛ ایجاد کنسرسیوم برای هر دو طرف بهتر خواهد بود.
اعتماد –دیدگاه امام(ره) به دکتر مصدق و آیت‌ا... کاشانی را باید دو خط موازی دانست که یک خط آن پاسداشت سوابق مثبت و شخصیت ضد استعماری آن ها بوده و حضرت امام(ره) با احترام از آن ها یاد کرده و خط دیگر وجه انتقادی که باز هم اغلب با حفظ احترام یاد شده است.
صبح نو-این روزنامه درمطلبی با عنوان « کابینه توافقی» با اشاره به مهر تایید سران اصلاحات بر کابینه دولت دوازدهم،نوشت: کابینه پیشنهادی باوجود مخالفت‌های تصنعی نیروهای سیاسی نزدیک به جریان اصلاحات، حاصل توافق این جریان با کلیددار پاستور است.
آرمان – این روزنامه در مطلبی  با عنوان « تهران را تحویل بگیرید!» با اشاره به مشکلات و معضلات تهران نوشت: بر اساس امکانات موجود، کلان شهر تهران پاسخگوی سه تا 3.5 میلیون نفر جمعیت است نه 12‌میلیون نفر. بسیاری از اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات انجام نمی‌شود. گسترش تهران یک فرایند کور، سردرگم و پیچیده است، اما می‌توان از یک نقطه برای اعمال تغییرات آغاز کرد تا این روند معیوب احیا شود.
آرمان – علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت  درباره ترکیب کابینه با بیان این که کارنامه دولت پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود گفت: اگرچه کابینه کاملا در حد انتظار نیست، اما امیدواریم بتواند انتظارات حداقلی را برآورده کند.