رئیس اتاق بازرگانی ایران:

برخلاف شعارها شاهد بزرگتر شدن سهم دولت دراقتصاد بوده‌ایم

حسین بردبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از این که برخلاف برخی از شعارها همواره شاهد بزرگ تر شدن سهم دولت دراقتصاد بوده ایم،  از وزیران اقتصادی منتخب مجلس شورای اسلامی خواست تا از بخش خصوصی واقعی بیشتر مشورت گرفته شود و گفت: محقق نشدن اهداف و برنامه‌ها به طنز تلخی تبدیل شده و نگرانی‌های زیادی را در بین فعالان اقتصادی به وجود آورده است.
به گزارش خراسان، غلامحسین شافعی دیروز درنشست هیئت نمایندگان اتاق ایران به کوچک شدن دولت و حضور بخش خصوصی واقعی در میدان اقتصاد تاکید کرد و گفت: دایم از کوچک شدن دولت در اقتصاد صحبت می‌کنیم اما با گذشت زمان پس از پایان جنگ تحمیلی هر ساله شاهد بزرگ‌تر شدن و افزایش سهم دولت در اقتصاد بوده‌ایم.
وی افزود:از خصوصی‌سازی، مردمی کردن اقتصاد، واگذاری نهادهای دولتی به بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی سخن به میان می‌آوریم اما شاهد پیدایش ساختار جدید در اقتصاد با واگذاری نهادهای دولتی به گروه‌های خاصی در جامعه که از آن‌ها  با عنوان شبه‌دولتی یا خصولتی  نام برده می‌شود، هستیم که متأسفانه به پاسخگویی آن‌ها  در قبال جامعه خدشه وارد شده و موجب پیدایش مشکلات و ناهنجاری‌های دیگری در اقتصاد شده‌است.
وی با تاکید بر این که ماخواستار وزیرانی هستیم که هوشمندانه عمل کنند و در عرصه تصمیم‌گیری با حفظ منافع بلندمدت، دولت را چابک، سبک و کم‌هزینه کنند، خطاب به وزیران اقتصادی گفت: این چه معنایی دارد که مدام در مناسبت‌های مختلف از بخش خصوصی نام برده شود و خواستار پشتوانه و تجربه آن‌ها  باشیم و از سوی دیگر در برنامه‌ریزی‌ها،  سیاست‌گذاری‌ها و حتی کنترل‌ها، حقی برای آن‌ها قائل نباشیم؟
وی تاکید کرد:ما خواستار آن هستیم که از بخش خصوصی واقعی بیشتر مشورت گرفته شود و برای اظهار نظرات آن‌ها، حق شایسته‌ای آن‌چنان که باید باشد، در نظر بگیریم.