کوتاه از جهان علم

فیلترشکن‌هایی که شما را لو می‌دهند!
ایسنا-محققان امنیتی دریافته‌اند که سه فیلترشکن یا VPN معروف، اطلاعات کاربران و موقعیت آن ها را در صورت لزوم، افشا می‌کنند.اسامی این سه فیلترشکن ها به این شرح است:PureVPN ،  ZenMateوHotSpot Shield .
هر سه فیلترشکن و VPN نام برده شده، اطلاعات و IP آدرس‌های کاربران شان را افشا می کنند و در صورت لزوم، به قول های خود مبنی بر حفظ اطلاعات و ردیابی نکردن آن ها عمل نمی کنند و ممکن است با دولت ها و نهادهای امنیتی همکاری کنند.
عرضه دو نسخه پیش نمایش تازه ویندوز 10
فارس-مایکروسافت دو نسخه پیش نمایش جدید از ویندوز 10 را برای استفاده در رایانه های شخصی عرضه کرد که در آن ها از فرمت نوظهور HEIF پشتیبانی شده است.این فرمت موسوم به High Efficiency Image  File   مشاهده عکس ها را با کیفیت بسیار مناسبی ممکن می کند.
تشدید افسردگی و انزوای جوانان با شبکه‌های اجتماعی
ایسنا-بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کاربران جوان و تنها را منزوی‌تر و افسرده‌تر می‌کند. کارشناسان معتقدند استفاده از شبکه‌های مجازی و اجتماعی بیش از دو ساعت در روز، به طور قابل ملاحظه‌ای برای سلامت روحی و جسمی کاربران زیان‌آور خواهد بود.
فیس بوک اپلیکیشن خرید بسته اینترنتی ارائه کرد
مهر-فیس بوک قصد دارد با عرضه اپلیکیشنExpress Wi-Fi وارد حوزه ارائه خدمات اینترنت شود.این اپلیکیشن به کاربران ساکن کشورهای درحال توسعه امکان می دهد بسته های اینترنتی بخرند و در نقاط hotspotاز اینترنت وای فای بهتر استفاده کنند.
 
وصله الکترونیکی علایم حیاتی بیمار را رصد می کند
 
محققان وصله الکترونیکی ساخته اند که روی سینه بیمار قرار می گیرد و علایم حیاتی او را به دقت رصد می کند.
 به این ترتیب بیمار می تواند راحت تر حرکت کند. به گزارش مهر،وصله مذکور مجهز به حسگرهایی است که علایمی مانند دمای بدن، ضربان، فشار خون، سطح اکسیژن خون و فعالیت الکتریکی قلبی را رصد می کند. این اطلاعات به طور بی سیم به یک سرور منتقل می شود.
 
 
 
 
هدفون گیمینگ با صدای سه‌بعدی
 
هدفون گیمینگ Audeze Mobius با صدای سه‌بعدی معرفی شده است.به گزارش فارنت،دراین هدفون سعی شده است پخش صدا به گونه‌‌ای انجام شود که گیمر خود را کاملا در میدان بازی احساس کند. 
این موضوع باعث می‌شود گیمر جهت پخش  صدا را در بازی تشخیص دهد و برای این کار تعامل لازم را داشته باشد. دست یابی به این فناوری با نام Localization  از طریق رصدجهت حرکت سر گیمر و محاسبه فضای اتاق انجام می‌شود.