جهرمی: سهم زبان فارسی در اینترنت به 1.8 درصد افزایش یافت

وزیر ارتباطات، توئیتر خود را با یک خبر خوش درباره سهم زبان فارسی در اینترنت به روزرسانی و اعلام کرد:سهم خط و زبان فارسی در محتوای اینترنت جهانی که افزایش آن جزو اهداف شبکه ملی اطلاعات اعلام شده، به 1.8 درصد رسیده است.
 به گزارش تسنیم، آذری جهرمی در توئیتر خود با اشاره به رشد محتوای فارسی در فضای مجازی نوشت: در حالی که جهانی شدن باعث نزول سهم برخی زبان‌های دنیا از جمله عربی در فضای مجازی شده است، خوشبختانه آمار معتبر جهانی (W3Tech) ،نشان از رشد شتابان سهم خط و زبان فارسی در اینترنت طی سال‌های اخیر داشته است.وزیر ارتباطات همچنین گفت: اکنون سهم زبان فارسی در محتوای اینترنت جهانی به 1.8 درصد رسیده است و جا دارد از عاملان این رشد قدردانی کنم.
همواره یکی از اهداف شبکه ملی اطلاعات، تقویت خط و زبان فارسی اعلام شده بود تا بدین ترتیب فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی با اجرای برنامه‌های آموزش عمومی و سواد رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد. پیش از این، معاون وزیر ارتباطات هنگام ارائه گزارشی از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرده بود: زمانی که ما فعالیت خود را شروع کردیم، سهم خط و زبان فارسی 0.9 درصد از دنیای وب بود و اکنون به 1.6درصد افزایش یافته است.