close دانلود تمام صفحات این نسخه
صفحه 1 : صفحه اول
page
صفحه 2 : اخبار
page
صفحه 3 : بین الملل
page
صفحه 4 : هشتگ
page
صفحه 5 : ورزشی
page
صفحه 6 : سینما و تلویزیون
page
صفحه 7 : ادب و هنر
page
صفحه 8 : حوادث
page
صفحه 9 : اجتماعی
page
صفحه 10 : اقتصادی
page
صفحه 11 : ترحیم و تسلیت
page
صفحه 12 : سیاسی
page

آئین نامه اخلاق حرفه ای


روزنامه خراسان به عنوان یکی از پر سابقه‌ترین روزنامه‌های کشور و با اتکاء بر حسن شهرت، در راستای توسعه دانش و آگاهی مخاطبان، هدایت و روشنگری افکار عمومی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور در چارچوب اصول و مبانی دین مبین اسلام، قانون اساسی و رهنمودهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سطح شرق کشور، ملی و بین‌المللی برای عموم جامعه فعالیت می‌کند.


1. رویکرد روزنامه در مسائل کلان نظام، در قالب گفتمان انقلاب اسلامی با تبیین و تفسیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می باشد.
2. روزنامه خراسان پیگیریِ به حق و منصفانه دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مردم را جزء اولویت های اصلی خود می داند.
3. روزنامه‌ خراسان ضمن توجه به واقعيت‌هاي عيني سعی می کند اخبار صحيح و دقيق و تفسيرهاي منطقي و منصفانه را در اختيار خوانندگان قراردهد. در این راستا از انتشار اخبار تا زمان اطمینان از صحت منبع خبری خودداری می نماید.
4. رعایت اصول صداقت، شرافت و استقلال در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، اصول اساسی روزنامه خراسان را در انعکاس اخبار و گزارش ها تشکیل می دهند.
5. رعایت انصاف و قضاوت منصفانه در مورد عملکرد مدیران در گزارشات، رپرتاژ ها، خبرها و تحلیل ها و ... از پایه های اصلی اعتقادی روزنامه خراسان می باشند.
6. خبرنگاران روزنامه خراسان خود را موظف به رعایت کامل امانت در قبال متن مصاحبه می دانند و در خلاصه کردن نهایت دقت را در انتقال درست محتوای مصاحبه می کنند.
7. درصورت بروز هرگونه اشکال یا اشتباه در مصاحبه ها و یا نقل قول افراد روزنامه خراسان خود را موظف می داند در همان صفحه بلافاصله در اسرع وقت خطای مرتکب شده را جبران و اصلاح نماید.
8. سرقت ادبي، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسي رويدادها در روزنامه‌ خراسان مطرود است و ذکر منابع خبری از اصول ثابت و مهم تنظیم مطالب خراسان می باشد.
9. روزنامه‌نگاران خراسان از پذيرش هرگونه پاداش براي پيش‌برد مقاصد خصوصي مغاير با مصالح عمومي، خودداري مي‌کنند.
10. روزنامه‌نگار ما از قبول هرگونه فشار و تهديد براي انتشار مطالب يا تغيير محتويات آنها، خودداري کرده و از خط‌مشي عمومي رسانه و اصول شرافت حرفه اي خويش تبعيت مي‌کند.
11. روزنامه خراسان بر اساس اصول اسلامی، همه انسان ها را دارای کرامت انسانی می داند. از این رو احترام به حيثيت شخصي و حريم خصوصي افراد، خودداري از توهين، غیبت، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش رواني جامعه از وظايف روزنامه‌نگاران ما محسوب مي‌شود.
12. موسسه خراسان تلاش خود را مصروف بهبود انگیزش، تکریم و تقویت روحیه تعهد و تعلق سازمانی در پرسنل می نماید.
13. احترام به مخاطب و جلب رضایت وی از جمله ارزش های اصلی خراسان قلمداد می شود. در این راستا تلاش می شود با پذیرش منطقی پیشنهادات و انتقادات راه پیشرفت و تعالی روزنامه بیشتر از پیش باز شود.
14. تمام سرمایه اصلی روزنامه خراسان عنایت های الهی و تفضل های حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) و حمایت های مردم و خوانندگان آن است لذا حفظ این سرمایه ها هدف و راهبرد اصلی روزنامه می باشد.

آخرین اخبار
پربیننده ترین
حرف مردم