فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) شهرستان دیر گفت: شش فروند شناور متخلف صید ترال جمعه گذشته در حوالی منطقه مطاف شهرستان دیر توقیف شد.بهرام امیرنژاد دیروز به فارس گفت: بعد از ظهر جمعه گذشته اطلاع یافتیم شش فروند لنج صیادی غیرمجاز با وسایل صنعتی قبل از منطقه مطاف زیستگاه آبزیان را به خطر انداخته و رزق صیادان ما را با مشکل جدی مواجه کردهاند که بلافاصله یگانهای گشت پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه به محل صید این شناورها اعزام شدندو علاوه بر توقیف شناورها، ادوات صیادی و ماهیهای صید شده آن ها نیز ضبط شد و سپس برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.فرمانده پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) شهرستان دیر با بیان اینکه سپاه اجازه نخواهد داد که عدهای با شناورها و دستگاههای خاص خود رزق و روزی صیادان بومی را با مشکل مواجه کنند، افزود: برخورد با صید ترال به قوت ادامه پیدا میکند و سپاه تحمل نمیکند که معیشت مردم شهرستان دیر با خطر مواجه شود و تمام قد در مقابل شناورهایی که صید ترال انجام میدهند، خواهد ایستاد.وی گفت: ماهیهای صید شده این شناورها با قیمت مناسب و ارزان بین مردم توزیع خواهد شد چون ذخایر دریایی متعلق به مردم است.عقیل امینی رئیس شیلات بندر دیر نیز با بیان این که بیشتر شناورهای صید ترال از مرکز استان در منطقه شهرستان دیر حاضر میشوند، افزود: به دستور دادستانی فعلا محصول صید شده و ادوات صیادی این شناورهای متخلف تا صدور دستور نهایی توقیف است و روند برخورد با متخلفان در دریا با همکاری دریابانی و پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) شهرستان دیر همچنان ادامه دارد. منطقه را برای افراد سودجو ناامن میکنیم تا صیادان بومی در امنیت کامل صید کنند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نگار فیض آبادی | کارشناس ارشد روان شناسی
همه ما احتمالا بر سر این موضوع با هم توافق داریم که شرایط زندگی در این روزها، هر لحظه استرس مان را بیشتر می کند و ممکن است دل تان بخواهد برای چند دقیقه هم که شده، کمی بخندید و مشکلات تان را فراموش کنید. این طور وقت ها برنامه های کمدی و طنز، ابزاری هستند که نشاط شما را بیشتر می کنند اما آیا باید به هر کمدی و طنزی خندید؟ به لطف «خنداننده شو»، تعدادی از کمدین ها و استعدادها شناسایی و معرفی شدند. حالا خیلی از آن ها در فضای مجازی، استندآپ کمدی هایی یک تا چند دقیقه ای می سازند و اتفاقاً مخاطب های زیادی هم آن ها را دنبال می کنند. به طور مثال و هم اکنون، «علی صبوری» بیش از یک میلیون فالوئر و «امیرحسین قیاسی» نزدیک به 400 هزار فالوئر و «وحید رحیمیان» بیش از 200 هزار فالوئر دارند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
اخراج برای بیشتر ما یک اتفاق مایوسکننده است. کمتر کسی پیدا میشود که از اخراج شدنش خوشحال باشد یا آرزو کند کاش زودتر اخراج میشد. از نظر آنهایی که این اتفاق را تهدیدی علیه موفقیتشان میدانند، اخراج هیچ معنای مثبتی نمیتواند داشته باشد. حسِ کنار گذاشته شدن، ناتوانی و سرخوردگی ناشی از میتواند هرکسی را برای تلاش دوباره بیانگیزه کند اما گاهی اخراج، تلنگری است که میتواند زمینهساز پیشرفت باشد. اگرچه اخراج همیشه به معنی نقصِ شما در کار نیست اما بررسی دلایلی که باعث اخراجتان شده است و رفع نقطه ضعفها میتواند به موفقتر عمل کردنتان کمک کند. حتی ممکن است با اخراج متوجه شوید که باید زمینه کاریتان را تغییر دهید و جایگاه واقعیتان را بیابید. در پرونده امروز زندگی سلام، باور عمومی منفی را که نسبت به اخراج وجود دارد به چالش میکشیم و در ادامه از افرادی میگوییم که نه تنها اخراج متوقفشان نکرده بلکه راهگشای مسیر موفقیت آنها بوده است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مائده کاشیان - مدتی است که نام آلفونسو کوارون مکزیکی و فیلم جدیدش «روما»، در صدر اخبار است و تقریباً هیچ جشن سینمایی نمانده که این فیلم را بینصیب گذاشته باشد. درخشش یک سینماگر مکزیکی در سینمای جهان، اتفاقی نیست که مربوط به امسال یا سال گذشته باشد. کوارون به همراه گیرمو دلتورو و الخاندرو گونزالس ایناریتو، سه فیلمساز مکزیکی بودهاند که از سال 2014 به این سو (به استثنای 2017) جایزه بهترین کارگردانی اسکار را گرفتهاند و همیشه هم بیشترین تعداد نامزدی جایزه، مربوط به فیلمهای آنها بوده است. امسال نیز «روما» به کارگردانی آلفونسو کوارون با 10 نامزدی، بیشترین شانس را برای دریافت جایزه دارد.
گیرمو دلتورو
سبک کلی آثار: وقتی نام گیرمو دلتورو به میان میآید، جهان فانتزی و ترسناکی که این کارگردان در بیشتر آثار خود خلق کرده، در ذهن تماشاگران و علاقه مندان به سینما تداعی میشود. بنابراین تا دلتان بخواهد موجودات عجیبالخلقه یا خونآشام با گریم و ظاهر متفاوت در فیلمهای او پیدا میشوند. هنر دلتورو در روایت قصهای جذاب در دنیایی ناشناخته و خیالانگیز، باعث شده تا آثار او مورد توجه قرار بگیرد.
اولین موفقیت: دلتورو سال 2006 موفق شد بهترین فیلم خود به نام «هزارتوی پن» را بسازد و نظر مثبت منتقدان را جلب کند که افتخارات و جوایز معتبری را برای او به همراه داشت. او در این فیلم نیز مانند آثار قبلی خود جهان فانتزیاش را خلق میکند و بعد در دل قصه مانند «شکل آب» رابطه عاطفی یک انسان و موجود غیرانسان را به تصویر میکشد. البته با این تفاوت که رابطه این دو بسیار ملموستر از رابطهای است که در «شکل آب» میبینیم.
نقطه اوج کارنامه: از لحاظ جوایز جشنوارهای، «شکل آب» اتفاقات مهمتری را در سال 2018 برای دلتورو رقم زد. او برای این فیلم، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد اما «شکل آب» به لحاظ خلق رابطه «الیسا» و آن موجود غیرانسان ضعیف عمل میکند، منطق قصه گاهی لنگ میزند و در نهایت تماشاگر را آن طور که باید تحتتأثیر درام قصه قرار نمیدهد. به همین دلیل برای بسیاری از مردم و منتقدان، دلتورویی که «هزارتوی پن» را ساخت، از دلتوروی سازنده «شکل آب» محبوبتر است و «هزارتوی پن» هم جایگاه ویژهتری دارد.
آلفونسو کوارون
سبک کلی آثار: آلفونسو کوارون در بیشتر آثار خود توجه ویژهای به موضوع تولد انسان داشته است. مثلا در فیلم «فرزندان آدمیان» میبینیم که نسل انسان در حال انقراض است و موضوع اصلی حفظ تنها بچه یک زن سیاهپوست است. در دو فیلم «جاذبه» و «روما» نیز موضوع از دست دادن بچه را میبینیم که هر کدام از این فیلمها بیانگر نقش مهم تولد انسان و اهمیت این موضوع در سینمای کوارون است.
اولین موفقیت: کوارون سال 2004 با ساخت سومین قسمت از مجموعه فیلمهای «هری پاتر» به نام «هری پاتر و زندانی آزکابان» روزهای خوب خود در سینما را آغاز کرد. این فیلم نمونه یکی از بهترین اقتباسهایی است که تا به حال از مجموعه داستانهای هری پاتر شده. آلفونسو کوارون در این فیلم دقیقا همان کاری را میکند که سینما باید بکند. او کلمات قصه را روی پرده سینما به تصویر میکشد و مورد استقبال منتقدان و مخاطبان کودک و بزرگسال قرار میگیرد. او شروعکننده درخشش چهار ساله یاران هموطن خود در اسکار بود و در سال 2014، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «جاذبه» دریافت کرد.
نقطه اوج کارنامه: آلفونسو کوارون سال 2013 با فیلم «جاذبه»، بار دیگر تواناییاش را در فیلم سازی اثبات میکند. کوارون در این فیلم با نمادهای مختلف تماشاگر را به موضوعات مربوط به تولد و جنین ارجاع میدهد و با شکل معلق شدن شخصیت «رایان استون»، تصویر یک جنین را یادآور میشود. او در اسکار 2014 برای فیلم «جاذبه» علاوه بر جوایز فنی، جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده است.
الخاندرو گونزالس ایناریتو
سبک کلی آثار: علاقه مندان به سینما ایناریتو را با شکل غیرمعمول روایت قصههایش میشناسند. او جزو آن دسته از کارگردانانی است که با برهم ریختن منطق ترتیب زمان و روایت غیرخطی، ذهن تماشاگران را به چالش میکشد. او در سهگانه مرگ خود یعنی«عشق سگی»، «بابل» و «21 گرم»، داستانش را به صورت غیرموازی روایت میکند و آثارش معمولا موضوعات تلخ و غمانگیزی دارد.
اولین موفقیت: موفقیتهای ایناریتو از همان ابتدای مسیر فیلم سازیاش شروع شد. سهگانه مرگ او در سالهای 2000، 2003 و 2006، نامزد دریافت و برنده چندین جایزه مهم شد.
نقطه اوج کارنامه: با وجود همه موفقیتهایی که او از سال 2000 کسب کرده بود اما در سال 2014 بود که توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «مرد پرندهای» دریافت کند. در این فیلم از پیچیدگیهای روایی معروف ایناریتو خبری نیست و مخاطب شاهد یک فیلم تخیلی، پر از لحظات جذاب است. او این فیلم را به صورت چند سکانس پلان طولانی (فیلم برداری بدون قطع) فیلم برداری کرده اما با حذف چند کاتی که در فیلم وجود دارد، کاری کرده تا مخاطب تصور کند شاهد دیدن یک سکانس پلان است. موفقیت او سال بعد نیز ادامه داشت و سال 2015 جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم «از گور برخاسته» که در شرایط سختی ساخته شده بود، به او رسید و ایناریتو مزد زحماتش را دریافت کرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
به رغم تجاری شدن موسیقی و توجه به این هنر نه به مثابه یک تخصص که به عنوان مهارتی سهل الوصول و ابزاری که به آسانی میتوان با آن به شهرت رسید، در چند سال اخیر شاهد ظهور خوانندگانی بوده ایم که در همین فضا با همت و البته تخصص و تجربه کافی در زمینه موسیقی به تولید آثار اصیل ایرانی پرداخته اند.
«وحید تاج»، خواننده جوان دزفولی یکی از مصادیق این حوزه است. او در سال های فعالیت خود، از جذابیتهای سلبریتی شدن چشم پوشیده و از گام برداشتن به سمت موسیقیهای عامهپسند پرهیز کرده است.
این جوان هنرمند، آواز را نزد استادانی همچون محمدرضا شجریان و پدرش علیرضا تاج آموخته و این روزها عمده اجراهایش با «کیوان ساکت» نوازنده برجسته خراسانی است. به استناد همین معاشرت های حرفه ای، در صحبت هایش هم بر اصالت هنرمند و تاثیر این موضوع بر کارنامه حرفه ای او، تاکید می کند.
«تاج» دانش آموخته در مقطع کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد آهنگ سازی از دانشگاه سوره تهران است و تاکنون در جشنوارههای متعدد داخلی و خارجی افتخارات زیادی کسب کرده است.
با این هنرمند جوان و خوش آتیه از هنر موسیقی اصیل می گوییم و دغدغه هایش را درباره سطح سلیقه مخاطب می شنویم:
موسیقی مان تجاری شده است
با «تاج» از همان ابتدای صحبت، از خطر تجاری شدن موسیقی می گوییم و او نیز دلنگرانی هایش برای این هنر را مطرح می کند و می گوید: تصور کنید تلویزیونتان را روشن میکنید و با تبلیغ کالایی مواجه میشوید که همه میدانند برای سلامتی مضر است اما وقتی آن کالا برای 80 میلیون نفر پخش میشود، به پشتوانه این تبلیغات میتواند سطح گستردهتری از اطلاع رسانی را نیز در جامعه داشته باشد. مثلا، در سطح شهر بیلبورد بزند، در فضای مجازی صفحات اختصاصی داشته باشد و... . از طرفی، چون اعتماد مردم به رسانه ملی بالاست، در نتیجه دیگر مضرات آن کالای مخرب را در نظر نمیگیرند.
وی ادامه می دهد: در حوزه موسیقی نیز رسانه ملی عملکرد مشابهی داشته است. وقتی در فلان برنامه پر مخاطب تلویزیون میبینیم از خوانندهای دعوت میشود که مهارت و سواد کافی در زمینه موسیقی ندارد اما پرمخاطب بودن برنامه قرار است بستری شود تا او برای خودش شهرتی به هم بزند، باید نگران بشویم چون این فضای مساعد باعث می شود مردم نیز به راحتی او و کارش را با هر سطح کیفیتی، بپذیرند. همین موضوع، به نظر من، یک مصداق از تجاری شدن هنر موسیقی است.
این هنرمند جوان متذکر می شود: این روند به ضرر کسانی است که دغدغه هنر و فرهنگ اصیل ایرانی را دارند و بدون هیچ چشم داشتی در این حوزه فعالیت میکنند اما متاسفانه هنرشان دیده نمیشود. نقد جدی من به رسانه ملی، همین بها ندادنش به موسیقی اصیل ایرانی است؛ موسیقی که معرف فرهنگ و سنتهای خودمان است.
از صدا و سیما گلایه دارم
او با صراحت بیشتری نقدهایش به رسانه ملی در حوزه هنر موسیقی را بیان می کند: من هیچ خردهای به عزیزانی که در ژانر پاپ فعالیت میکنند نمیگیرم. آن ها هنرمندند و برای ارائه هنر به مردم سرزمینشان زحمت میکشند. گلایه من به صدا و سیماست که بین فعالان در زمینه موسیقی پاپ و سنتی توازن برقرار نمیکند. عمدتا میبینیم که تیتراژ سریالهای تلویزیونی را خوانندگان پاپ میخوانند. این در نوع خودش اصلا بد نیست. اما حرف من این است که برقراری توازن در این حوزه ضروری است. رسانه ملی باید با بها دادن به موسیقی سنتی، در مسیر معرفی این هنر اصیل ایرانی به مردم کشورمان و به ویژه نسل های جوان تر تلاش کند.
تاج خاطر نشان می کند: این برای فرهنگ ما پسندیده نیست که مردم مان با موسیقی سرزمین خودشان مانوس نباشند. متاسفانه این تلقی اشتباه وجود دارد که مسائل عمده کشور صرفا در حوزه های کلان اقتصادی، سیاسی و اجرایی متمرکز هستند و بخشی از مسائل مرتبط با حوزه مثلا هنر، لوکس تلقی می شود اما اهمیت این موضوعات کم نیست و بخشی از فرهنگ ما از دل این مباحث ساخته می شود.
خوانندگان یک شبه، ابزار پول سازی اسپانسرها
بخش بعدی اظهارات این خواننده جوان و موفق کشورمان بر کیفیت عملکرد شبکه توزیع محصولات هنری استوار است. او از اقداماتی که در این حوزه برای چهره سازی و سلیقه سازی انجام می شود، انتقاد می کند و می گوید: این اقدامات اصولا پایدار نیست، کسانی که صرفا با برندسازی های شخصی و تبلیغات چندین میلیاردی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی آن چنانی در پایتخت و شهرستانها به دنبال کسب شهرت هستند، خیلی زود از حافظهها پاک میشوند. هنری ماندگار است که در بطنش محتوای ارزشمندی به مخاطب عرضه کند. اما به هرحال به خاطر وجود افرادی که با موسیقی تجارت میکنند، هر از چندگاهی شاهد ظهور مدعیان دروغین در زمینه موسیقی هستیم. به عقیده من این افراد از این طریق به شهرت میرسند تا بعدها وسیله تولید پول برای اسپانسرها باشند.
فضای مجازی و خطر ترویج صورت مبتذلی از هنر
تاج نقبی هم می زند به نقش فضای مجازی در هویت بخشی به موسیقی های بی هویت و بیان می کند: فضای مجازی هرقدر که حسن و مزیت داشته باشد، به همان اندازه نیز آسیب تولید می کند. به عنوان نمونه کسی که حتی هنرمند هم نیست، یک رسانه در اختیار دارد که میتواند به راحتی از اتفاقات روزمرهاش ویدئو و تصویر بگیرد، منتشر کند و آرام آرام به شهرت برسد. بعد از این شهرت در جهت رویکردهای منفی استفاده کند. برای مثال در جمعهای دوستانه به او تلقین شده که صدای خوبی دارد، پس با انتشار یک ویدئو از خودش درحال آواز خواندن شکل مبتذلی از هنر را به مخاطبش عرضه می کند.
وی تاکید می کند: ضمن این که امروزه با پیشرفت فناوری و ابزار، هرکسی برای خودش یک استودیوی خانگی دارد و به راحتی با صداسازی رایانهای، بدون این که نیاز به نوازنده داشته باشد اثر فاقد اعتبار موسیقایی تولید میکند. پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از فضای مجازی در نوع خودش اصلا بد نیست. نکته آسیبزا این جاست که متاسفانه بعضی از ما از شیوه درست استفاده از آن آگاهی نداریم.
این خواننده موسیقی ایرانی بر این باور است که؛ «متاسفانه به هنر به مثابه یک علم یا یک تخصص توجه نمیشود مسئلهای که باعث میشود افراد باب خوانندگی را به بهانه کسب شهرت گشوده ببینند و این تصور غلط برای آن ها به وجود بیاید که میتوانند با اندک استعداد یا حتی بدون هیچ استعدادی به عرصه خوانندگی ورود کنند. درحالی که همان طور که یک پزشک برای متخصص شدن سال ها تلاش میکند و سختی و دشواری متحمل می شود، یک موسیقیدان و خواننده نیز باید برای رسیدن به درجه اعتبار، سال ها تمرین کند و زحمت بکشد و از همه
مهم تر، اصول این حوزه را بداند و بیاموزد.»
امیدوارم در آینده بگویند: به هنر کشورش خدمت کرد
این هنرمند که دارنده مقام اول آواز در هفدهمین جشن خانه موسیقی ایران(1395) است، جایی به مفهوم هنر می پردازد و می گوید: هنر در هر شکلی که باشد مهم ترین رسالت اش تلطیف روح انسانهاست. برای مثال همین طرحها و نقشهایی که با آغاز هرسال روی دیوارهای شهر تازه میشوند، المانها، پارکها و گل کاریهایی که در سطح شهر میبینیم، همه برای این است که روح ما را حتی برای لحظهای از روزمرگیهای کسالت آورمان دور کند. تصور کنید اگر این ها وجود نداشت، چقدر چشم مردم شهر آزار میدید. در زمینه موسیقی نیز همین طور است. موسیقی شکل بارزی از هنر است و نوع مطلوب و درست آن روح انسان را تغذیه میکند.
تاج، بر اهمیت آموزش در حوزه موسیقی تاکید می کند و این مهم را بر ارتقای سلیقه جامعه نیز موثر می داند و یادآور می شود: خوشبختانه امروز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه آموزش موسیقی در مراکز آزاد هستیم. این که نه تنها نوجوانان و جوانان به یادگیری موسیقی در سبکهای مختلف اشتیاق نشان میدهند، بلکه در خانوادهها هم زمینه ای فراهم شده تا کودکان از سنین پایینتر امکان یادگیری موسیقی را داشته باشند.
وی خاطر نشان می کند: به نظرم امروزه ظرفیتهایی در معرفی موسیقی در فضای مجازی به وجود آمده که حداقل شناخت و آگاهی در این زمینه را از مخاطب می خواهد و با توجه به گستره وسیع استفاده از شبکههای مجازی افراد خواه ناخواه به یادگیری و آشنایی با سازها و سبکهای مختلف موسیقی روی میآورند.
حرف آخر ما با تاج از «امید» است. او بیان
می کند: امیدوارم در آینده در زمره کسانی قرار گیرم که به هنر و موسیقی ملی کشور خدمت کردهاند و آرزو میکنم که حتی اگر یک اثرم در ذهن مخاطبان ماندگار شد، از من به نیکی یاد کنند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس جمهوردر جمع مدیران شرکتهای دانشبنیان و نوآفرین با تاکید بر این که هر کشوری که دور خودش دیوار درست کند در داخل خودش نابود میشود، تصریح کرد: بعضی کشورها امروزعلاوه بر این که به فکر ساخت دیوار فیزیکی هستند، می خواهند برای روادید و علم هم دیوار درست کنند در حالی که کشورها زمانی به مرز علم و دانش رسیدند که دیوار نداشتند. به گزارش فارس، حجت الاسلام روحانی روز گذشته در جمع مدیران شرکتهای دانشبنیان و نوآفرین با تاکید براین که علم وفناوری مرز نمی شناسد، گفت:دولت از ابتدای کارش از سال ۹۲ تاکنون یکی از اعتقاداتش بر این بوده است که علم مثل هنر، فناوری، اخلاق و ایمان مرز نمیشناسد.وی ادامه داد : علم، در همه جا علم است ؛ ۲ ضربدر ۲ در ایران میشود ۴ تا، در اروپا هم میشود ۴ تا. وی با بیان این که یکی از وظایف دولت ایجاد ارتباط آسان است، افزود: کمتر فناوری در دنیا وجود دارد که صفر تا 100 آن متعلق به یک کشور باشد بله این ایده ها با تعامل کشورها با یکدیگر کامل می شود.بعضی از کشورها امروز به فکر دیوار افتادهاند و میخواهند دیوار فیزیکی بسازند و نمیتوانند بودجهاش را از کنگره بگیرند. آن ها می خواهند برای روادید و علم هم دیوار درست کنند. یک محقق که میخواهد به ایران بیاید و در سمیناری شرکت کند، نمیگذارند.وی با تاکید بر این که هر کشوری که دور خودش دیوار بکشد از درون نابود میشود، خاطرنشان کرد: آن ها نمیدانند آن زمانی به مرز علم و دانش رسیدند که دیوار نداشتند.در آمریکا اگر رشد و پیشرفتی هست به دلیل وجود ملیتهای مختلف از جمله ایرانی ها بوده است.وی افزود:ما هم باید بتوانیم بامحققان و اندیشمندان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در ارتباط باشیم.
پایه اصلی پیشرفت، آزادی است
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود پایه اصلی پیشرفت علم و دانش را آزادی و ایجاد محیط مناسب دانست وافزود: شما اگر استاد و دانشجو را برای اندیشیدن و اظهار نظر آزاد نگذارید، امکان پیشرفت وجود ندارد. وی ادامه داد: شایدتعجب کنید، به نظر من آن آزادی که در زمان خودمان در ۴۵ سال پیش و نیز در دوران خودمان آن آزادی که در حوزه علمیه قم احساس میکردیم، هنوز فکر نمیکنم در دانشگاههای ما باشد.وی تاکید کرد: ما فکر میکنیم زیرساخت یعنی ساختمان یا وام و پول؛ نه این ها نیست. اولین زیرساخت آزادی است.روحانی با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت ودانشگاه خاطرنشان کرد: یک وقتی به یکی از وزیران توصیه میکردیم که این قطعه را از داخل بخرید، میگفت اگر این دستگاه خراب شود چه کسی مسئول است. باید این موضوع را بپذیریم، یعنی مسئولان کشور در تمام ردهها بپذیریم اگر میخواهیم از نوآوری بومی خودمان استفاده کنیم ممکن است یک جاهایی اشکالی پیش بیاید، عیبی ندارد، ۱۰۰ مورد استفاده میکنیم، در ۱۰ مورد هم به مشکل بر میخوریم. از ۹۰ درصد آن استفاده میکنیم.بسیاری از فناوریها با گذشت زمان باید تکمیل شود. ما این ریسک را باید بپذیریم که یکی از کارهایی که دولت باید بر عهده بگیرد، ریسکپذیری است و باید آن را قبول کند و بر عهده بگیرد تا شما بتوانید درست فعالیت کنید.روحانی در این باره تاکید کرد که با فناوری می توانیم فشار دشمن را کم کنیم.
تسهیلات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان را فراهم می کنیم
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: تلاش می کنم تا برخی مشکلاتی را که دوستان درباره مجوزها، حمایتها و خریدهای خاص مطرح کردند، طی صحبتی که با اعضای دولت خواهم داشت، برطرف کنم.وی با بیان این که شرکتهای دانشبنیان شما تنها به زندگی و رفاه مردم کمک نمیکنند افزود: شما به عدالت و مبارزه با فساد هم کمک میکنید. اگر بخواهیم بسیاری از رانتها و فسادها را از بین ببریم راهش شفافیت و دولت الکترونیک است و راه دیگری ندارد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
اردشیر زاهدی داماد محمدرضا پهلوی و آخرین سفیر رژیم پهلوی در آمریکا در گفت و گویی جالب، با اشاره به روحیه ضدایرانی مقامات آمریکایی، از اپوزیسیون جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد و گفت: از نظر من هر کسی که برای خارجیها کار کند و خودش را به آن ها بفروشد، خائن است.به گزارش فارس، این مقام رژیم پهلوی طی مصاحبهای با نشریه آمریکایی «امریکن هرالد تریبیون» ضمن اذعان به دستاوردهای جمهوری اسلامی، از سیاستهای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد. زاهدی که در مقطعی وزیر خارجه رژیم پهلوی بوده به این مسئله اشاره کرد که به دلیل فساد در حاکمیت سابق و اختلاف نظر با مسئولان وقت، از سمت خود استعفا کرده است.وی تأکید کرد: «غرب تصمیم گرفت که شاه را مانند یک تکه سنگ کنار بیندازد. شاید شاه، در احترام گذاشتن بیش از حد به غرب اشتباه میکرد و غرب نیز زمانی که نیاز داشتیم پاسخ نداد.» زاهدی همچنین از خروج آمریکا از برجام انتقاد کرد و گفت: امضای یک کشور را آن هم به دلیل این که رئیس جمهور قبلی سیاهپوست بود و من از او خوشم نمیآید، بیاعتبار کرد. اما این بهانه خوبی برای یک کشور نیست. پس امروز حتی اگر آن ها (ایران) بخواهند مذاکره کنند، چگونه میتوانند خود را مجاب کنند که دفعه بعد نیز (آمریکا) زیر قول خود نمیزند؟
اردشیر زاهدی با اشاره به آخرین تجمع منافقین تروریست و حامیان غربی آن ها در پاریس، این سوال را مطرح کرد که چه کسی به آن ها پول میدهد و چرا مقامات ترامپ برای سخنرانی به جمع آن ها می روند؟ داماد محمدرضا پهلوی با «خوشخیالی» توصیف کردن برنامههای اعلامی اپوزیسیون ضد ایرانی ادامه داد: «آمریکا به دنبال تغییر رژیم است و رضا پهلوی یکی از گزینههاست! این خوشخیالی است. من به آنها توجهی نمیکنم، چون میتوانم بگویم که متاسفانه خیلی از آنها فاسد هستند.»زاهدی همچنین با بیان این که ایرانیها و اعراب برادر هم بوده و دیر یا زود باید روابط عادیسازی شود، درباره حمایتهای ایران از سوریه و عراق اذعان کرد: «ما برادر هستیم... ما به هم نیاز داریم، ما همسایه هستیم. پس نمیتوانید بگویید که ایران حق کمک به سوریه را ندارد.»
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
دیده بان شفافیت و عدالت در نامهای از سران قوا خواست تا درباره سپردن اختیار در تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت تجدید نظر کنند و دست شورای رقابت را برای انجام وظیفه قانونی خود در بازارهای انحصاری، از جمله خودرو باز بگذارند.
به گزارش فارس، در این نامه با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت خودروهای سواری ساخت داخل آمده است: بازار خودروی داخلی به دلیل حضور دو عرضه کننده بزرگ، انحصاری است و براساس قانون اصل 44، شورای رقابت وظیفه دارد جلوی سوء استفاده انحصارگران این بازار از شرایط انحصاری را بگیرد. اما از حدود پنج ماه پیش، سران سه قوه در شورای هماهنگی اقتصادی خود اختیار و تکلیف قانونی شورای رقابت برای مقابله با سوءاستفاده انحصارگران بازار خودرو را از این شورا گرفتند و تنظیم این بازار را به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپردند.
این نامه کوتاه کردن دست شورای رقابت از بازار خودرو و سپردن تنظیم بازار این محصول به وزارت صنعت را اساساً اشتباه دانسته و افزوده است: برخی مسئولان این وزارتخانه در صنعت خودرو ذی نفع هستند و برای تصمیم گیری درباره آن دچار تعارض منافع می شوند.
دیدهبان شفافیت و عدالت در نامه خود، سیاست وزارت صمت درباره قیمت گذاری خودرو را نیز کاملاً اشتباه ارزیابی و تصریح کرده است: این سیاست به خودروسازان انحصارگر اجازه داد بعد از جهش قیمتی دی ماه، مجدد عرضه را کاهش دهند و حاشیه قیمت بازار را باز هم بالا ببرند. بدین ترتیب سیاست گذاری اشتباه، صنعت خودروی ایران را جولانگاه رانت خواران و رانت جویان کرده است. وضعیت امروز صنعت خودرو، نتیجه دوری از شفافیت و تصمیم گیری دراتاق های بسته وخلوت های فاسد و تاریک است. در بخش دیگری از این نامه با اشاره به آفت بده بستان های فاسدی که باعث بالا رفتن قیمت شده، آمده است: اگر ماده 29 قانون برنامه ششم اجرا و همه دریافتی ها و مزایای مسئولان برای مردم روشن می شد، برخی نمایندگان به خود اجازه نمی دادند اقوام و همشهریان خود را برای استخدام یا گرفتن پست به صنعت خودروی کشور تحمیل کنند و بسیاری از معاملات و بده بستان های فاسد شکل نمی گرفت و دود آن به صورت بالارفتن قیمت تمام شده خودرو این طور ظالمانه به چشم مردم نمی رفت.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مراسم اختتامیه هشتمین جایزه ققنوس با معرفی برندگان برگزار شد.
به گزارش فارس، هشتمین محفل هماندیشی سینما انقلاب با اهدای جایزه سینمایی ققنوس به برگزیدگان، به مرحله اختتامیه رسید که در آن فیلم سینمایی «۲۳ نفر»، فیلم اول جایزه سینمایی ققنوس، «ماجرای نیمروز: رد خون» فیلم دوم و مهدویان، چهره سال سینمای انقلاب
شد. در این مراسم که با حضور چهرههای فرهنگی هنری برگزار شد، همچنین با اهدای نشان جایزه سینمایی ققنوس از مجید شاهحسینی، پیش کسوت سینما و داور ادوار گذشته این جایزه تقدیر شد. داوران این جایزه متشکل از وحید یامینپور، سیدمهدی ناظمی، حسین جودوی، حمید محمدی، سیدمحمد حسینی، پرویز امینی و حسین الهام در بیانیهای که جمعهشب قرائت شد، کیفیت فیلمهای سینمایی امسال را یکی از بالاترین کیفیتهای سالهای اخیر دانستند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «فیلم انقلابی باید نشان دهد که جریان انقلاب اسلامی محدود به هیچ قشر و دسته خاصی نبوده و یک امر ملی و فراگیر بوده است و به همین صورت هم باید صیانت شود.»
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
سخنگوی وزارت کشور در تشریح جزئیات لایحه جامع انتخابات از هفت شرط «تابعیت ایرانی»، «تدین به دین اسلام و عمل به احکام در حد انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات بر اساس خوداظهاری فردی»، «وفاداری به نظام و تبعیت از قانون اساسی بر اساس خود اظهاری فردی»، «عدم محجوریت و داشتن سلامت جسمی»، «تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی برای آقایان»، «نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت موثر کیفری» و «نداشتن تابعیت اکتسابی ایرانی یا خارجی» برای نامزدی در یکی از سه انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری خبرداد. این لایحه با یک فوریت به مجلس رفته اما هنوز اعلام وصول نشده است. به گزارش تسنیم، سید سلمان سامانی از شرطی جدید برای نامزدهای انتخابات مجلس هم سخن گفت؛ «داوطلبان شرکت در این دو انتخابات علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی باید یا از طرف حزب دارای فعالیت معتبر معرفی شوند یا این که امضای الکترونیکی قابل شناسایی ۱۰ هزار نفر یا یک درصد واجدان شرایط اخذ رای حوزه انتخابیه مربوط خود را ارائه کنند. از طرف دیگر داوطلبانی هم که از این شرایط برخوردار نیستند میتوانند مبلغی را که میزان و شرایط آن در آییننامه اجرایی این قانون تعیین میشود، سپرده گذاری کنند.» برخی رسانه های خارجی با اشاره به لزوم تدین به دین اسلام در ماده 55 این لایحه در امکان ثبت نام اقلیت های مذهبی در انتخابات شوراهای شهر تشکیک کرده اند که با توجه به تبصره این ماده این شبهه رفع می شود، در این تبصره تأکید شده که اقلیت های دینی باید به دین خود التزام داشته باشند. همچنین بر اساس تبصره دیگر این ماده داوطلبان دو انتخابات شوراها و مجلس باید یا از طرف احزاب معتبر معرفی شوند یا امضای الکترونیکی 10 هزار نفر از افراد آن شعبه را داشته باشند یا مبلغ معینی را به عنوان سپرده تودیع کنند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
خبر بچهدار شدن رامبد جوان و نگار جواهریان در چند روز گذشته که توسط جواهریان اعلام شد، واکنشهای زیادی در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. در کنار تبریک بسیاری برخی با اشاره به سن رامبد جوان(47) و نگار جواهریان (36) میگویند بچهدار شدن در سن بالا کار اشتباهی است و این به نوعی بازی کردن با سلامت کودکی است که قرار است به دنیا بیاید. اما آیا واقعا در این روزگار میتوان بچهدار شدن را محدود به سنی خاص کرد، آن هم در شرایطی که سن ازدواج افزایش پیدا کرده است؟
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
سیدخلیل سجادپور- جوان 24 ساله ای که در پی بروز اختلافات خانوادگی به خاطر اعتیادش، در جنایتی هولناک، مادرزنش را با واردآوردن بیش از 25 ضربه چاقو به قتل رسانده بود، روز گذشته با اعتراف به این جنایت وحشتناک، راز دستکش های خون آلود را نیز فاش کرد.
به گزارش اختصاصی خراسان، عصر بیستم آذر گذشته، نوجوان 16 ساله ای بعد از پایان امتحان در مدرسه به سوی دبستان خواهر کوچک اش حرکت کرد تا او را نیز با خود به منزل ببرد اما وقتی به خانه رسیدند هیچ کس در حیاط را نگشود. نوجوان 16 ساله که مطمئن بود مادرش در منزل حضور دارد، با تلفن او تماس گرفت ولی باز هم کسی پاسخ گوی تلفن نبود. این نوجوان با نگرانی از بالای دیوار وارد حیاط شد و در را گشود اما وقتی به داخل اتاق رسید ناگهان وحشت زده پاپس کشید. مادرش با سرو وضعی خون آلود و به طرز وحشتناکی کف اتاق افتاده بود. پسر نوجوان سراسیمه با پدرش تماس گرفت و ماجرا را توضیح داد .«رحمت» (مرد 43 ساله) که در حال مسافرکشی داخل شهر تربت جام بود به پسرش توصیه کرد که با اورژانس و دایی اش تماس بگیرد تا آن ها به کمک همسرش بیایند چرا که خودش مسافری به مقصد اردوگاه اتباع خارجی داشت و درحال حرکت به سوی اردوگاه بود!
دقایقی بعد وقتی نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه رسیدند ، مشخص شد زن 39 ساله با وارد آمدن بیش از 25 ضربه چاقو به قتل رسیده است.
به گزارش خراسان، این گونه بود که ماموران پلیس تربت جام وارد عمل شدند و با تایید ماجرای قتل زن 39 ساله، مراتب را به دادستان تربتجام اطلاع دادند. به دستور دادستان عمومی وانقلاب تربت جام، بازپرس جواد سلیمانی تربتی (قاضی شعبه دوم دادسرا) رسیدگی به این پرونده جنایی را عهده دار شد و بدین ترتیب با حضور مقام قضایی در صحنه قتل، تحقیقات در این باره ادامه یافت. بررسی های مقدماتی نشان می داد، «عذرا- ک» در حالی توسط فرد یا افرادی به قتل رسیده که کودک 3 ساله اش کنار بخاری منزل در خواب بوده است! در تحقیقات میدانی یک جفت دستکش مردانه خون آلود نیز از پشت بام منزل محل جنایت، کشف و مشخص شد که این دستکش ها متعلق به شوهر مقتوله است اما هنوز خبری از شوهر این زن نبود تا این که «رحمت» با تاخیر طولانی به منزل آمد که همین تاخیر و دستکش های خون آلود فرضیه ارتکاب قتل توسط وی را محتمل می کرد. بنابراین، مرد 43 ساله به دستور مقام قضایی درحالی بازداشت شد که تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی تربت جام برای یافتن انگیزه های این جنایت همچنان ادامه داشت. کارآگاهان که با راهنمایی های دادستان تربت جام به بررسی های میدانی خود ادامه می دادند، به سرنخ هایی رسیدند که از وقوع اختلافات شدید خانوادگی بین مقتوله و دامادش حکایت می کرد به همین دلیل و با دستور قاضی پرونده، داماد 24 ساله مقتوله نیز دستگیر و به مقر انتظامی هدایت شد. بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب تربت جام نیز باتوجه به اسناد و مدارک محکمه پسند و همچنین وجود خون مقتوله لای دستکش ها، دو متهم این پرونده جنایی را روانه زندان کرد اما هیچ کدام از آن ها ارتکاب قتل را نپذیرفتند و مدعی بودند که بی گناه هستند! گزارش خراسان حاکی است، در این میان بازپرس پرونده با هماهنگی قاضی قنبری (دادستان تربت جام) و برای کشف زوایای پنهان این جنایت و انجام تحقیقات و بازجویی های تخصصی، متهمان را در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد و بدین ترتیب با دستور قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) گروه ویژه ای از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) از بیست و یکم بهمن گذشته به تحقیق در این باره پرداختند. آنان که با راهنمایی های قضایی وارد دخمه های تاریک این پرونده جنایی شده بودند، بررسی های تخصصی را روی اختلافات خانوادگی داماد جوان و خانواده همسرش متمرکز کردند چرا که این موضوع انگیزه قوی تری برای ارتکاب جنایت بود.
در بررسی های غیرمحسوس پلیسی که به سرپرستی سرهنگ سلطانیان (رئیس دایره قتل عمد) و سرگرد نجفی (افسر پرونده) صورت گرفت، مشخص شد «حیدر- ح» (متهم 24 ساله) که پنج سال قبل با همسرش ازدواج کرده و کودک خردسالی نیز دارد به خاطر اعتیادش به مواد مخدر، با خانواده همسرش دچار اختلاف شده اما داماد جوان هربار در بازجویی ها به داستان سرایی می پرداخت و سعی می کرد موضوع را عادی جلوه دهد تا این که روز گذشته کارآگاهان پس از جمع آوری اسناد و مدارک انکارناپذیر، او را در شرایطی قرار دادند که چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و به ناچار به قتل هولناک مادرزنش اعتراف کرد. داماد جوان گفت:مادرزنم در زندگی ما دخالت می کرد تا جایی که قصد داشت طلاق همسرم را بگیرد. من از مدت ها قبل به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشتم و او از این موضوع بسیار نگران بود وحتی به من فرصت داد تا اعتیادم را ترک کنم! با وجود این، اختلافات به جایی رسید که تا مرز طلاق هم پیش رفتیم ولی همسرم مرا دوست داشت و نمی خواست از من جدا شود. «حیدر- ح» در ادامه اعترافاتش افزود: من نمی توانستم به خانه مادرزنم بروم، همیشه همسرم را نزدیک منزل مادرش از خودرو پیاده می کردم و خودم باز می گشتم تا این که دیگر نتوانستم این وضعیت را تحمل کنم و تصمیم به قتل او گرفتم. روز حادثه سرکوچه آن ها کشیک دادم تا این که همسر و فرزندش از خانه خارج شدند. بلافاصله به در منزل آن ها رفتم که مادرزنم در حیاط را باز کرد. به او گفتم می خواهم کمی صحبت کنم اما وقتی به داخل اتاق رفتیم من با چاقو به جانش افتادم و نمی دانم چند ضربه به نقاط مختلف پیکرش فرود آوردم ولی برای آن که از مرگش مطمئن شوم، ضرباتی هم به گلویش زدم، سپس با طرح نقشه قبلی و برای آن که ماجرای قتل را صحنه سازی کنم مقداری از لوازم را روی زمین ریختم تا چنین تصور شود که افرادی برای سرقت وارد منزل شده اما چیزی نیافته اند! سپس چشم ام به دستکش هایی افتاد که متعلق به پدرزنم بود! آن ها را برداشتم و به خون مقتوله آغشته کردم و به پشت بام انداختم! و از محل گریختم. حالا هم بسیار پشیمانم چرا که عذرا نه تنها مادرزنم بود و قصد داشت مرا از اعتیاد برهاند بلکه او زن عمویم نیز بود! گزارش خراسان حاکی است، با اعترافات صریح متهم، راز دستکش های خون آلود نیز فاش شد و این پرونده جنایی در مسیر طی مراحل دیگر قانونی قرار گرفت.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.