کشف موجود دریایی عجیب در سواحل تگزاس
مهر- هفته گذشته پریتی دسای از بنیاد ملی آئودوبون در توئیتر، تصویری از یک موجود اسرار آمیز دریایی منتشر کرد که پس از تندباد در سواحل تگزاس سیتی کشف شده است. این موجود بدون چشم دارای دهانی مملو از دندان های تیغ مانند و بدنی سیلندر شکل است. زیست شناسان معتقدند این هیولای دریایی نوعی مارماهی است. اما آن ها هنوز نتوانسته اند نوع آن را تشخیص د هند.
مینی تانک خودران ساخته شد
مهر- شرکت BAE سیستمز به تازگی تصاویری از یک مینی تانک بی سرنشین رونمایی کرده است. این طرح اولیه نوآورانه که Ironcladنام گرفته به زودی همراه دستگاه های بی سرنشین هوایی و زمینی دیگر از نیروهای انسانی در میدان جنگ پشتیبانی می کند. تانک مذکور دارای افزودنی های متعددی است؛ به عبارت دیگر با کمک آن می توان عملیات شناسایی، تخلیه سربازان و واحد خنثی کردن بمب را انجام داد.
نمایشگرهای گوشی قاتل باکتری ها می شوند
مهر- پژوهشگران می گویند از پلاستیک رسانای مورد استفاده در نمایشگرهای لمسی می توان برای دستکاری روند رشد باکتری ها استفاده کرد و جلوی رشد برخی انواع باکتری ها را گرفت یا روند رشد برخی انواع آن را تقویت کرد. همچنین از این پلاستیک ها می توان برای فریب دادن و دستکاری متابولیسم برخی انواع باکتری های بیماری زا استفاده کرد و از طریق افزودن یا حذف چند الکترون به سطح پلاستیک نمایشگر لمسی روند رشد یک باکتری را به دلخواه کُند یا تند کرد. از این روش می توان برای تولید پوشش های بسیار موثر ضدباکتری استفاده کرد و از میزان آلودگی شدید فعلی در گوشی ها و تبلت ها کاست.
امکان ردیابی دستگاههای بلعیدنی با کمک تراشه جدید
ایسنا- محققان در «موسسه فناوری کالیفرنیا» (Caltech) به رهبری «آزیتا امامی» دانشمند ایرانی، موفق به توسعه یک تراشه با سنسورهایی شدند که با استفاده از یک فناوری الهام گرفته از ام.آر.آی میتوان موقعیت آن را در بدن فرد ردیابی کرد. اندازه نمونه اولیه این تراشه 1.4 میلی متر مربع، حدود 250 برابر کوچک تر از یک پنی بوده و در این فضای کوچک یک سنسور میدان مغناطیسی، آنتن، یک منبع برق بیسیم و یک مدار مکان یابی تعبیه شده است که به میدان مغناطیسی اطراف پاسخ داده تا محل تراشه را در بدن نشان دهد.
هوش مصنوعی بازی رایانه ای ساخت
مهر- محققان آمریکایی روشی ابداع کرده اند که با آن روش هوش مصنوعی تنها با مشاهده روند اجرای یک بازی و بدون نیاز به دسترسی به کدنویسی و جزئیات فنی آن می تواند موتور بازی مدنظر را طراحی کند. این بار به هوش مصنوعی امکان دسترسی به کدهای بازی داده نشد و لذا درک محتوای بازی تنها با تماشای مراحل مختلف آن انجام شد. هوش مصنوعی، ویدئوهای دریافتی این بازی را در سه مرحله شامل اسکن تک تک اشیا، تهیه الگوریتم مربوط به تغییرات هر یک از آن ها و نتیجه گیری نهایی تحلیل کرد و در نهایت توانست بازی مذکور را از ابتدا طراحی و اجرا کند.